Voorwaarden voor retourneren
- Binnen de zichttermijn van 14 kalenderdagen na afleverdatum
- Het artikel is schoon, compleet en onbeschadigd.
- Het artikel is niet gebruikt.
- De (fabrieks)verpakking is origineel, onbeschadigd indien redelijkerwijs mogelijk en niet door u beschreven.
- De retourzending wordt degelijk verpakt zodat artikelen niet tijdens het transport kunnen beschadigen.
- Productverpakkingen dienen in een extra (verzend)doos of beschermingspapier verstuurd te worden. Bijvoorbeeld een schoenen- of laarzendoos niet beplakken, maar deze retour sturen in een omdoos of met beschermingspapier zodat de verpakking niet beschadigt. Net zoals dat u het artikel door ons geleverd heeft gekregen.
- Artikelen die vervuild zijn (met bijvoorbeeld dierenharen) worden beoordeeld als beschadigd. Kosten van het verwijderen van vuil worden als schade ingehouden op het retourbedrag. Wij raden aan hier rekening mee te houden bij het passen van artikelen, gebruik bijvoorbeeld altijd een onderdeken of laken bij het passen van dekens.
Wij zijn niet verantwoordelijk voor uw retour zending, wij adviseren om het pakket met track & trace te versturen, zodat u deze in ieder geval kunt traceren. Retouren onder rembours en/of onvoldoende gefrankeerd nemen wij niet aan.
Retourneren cadeau's
Tijdens acties worden er wel eens cadeau's aangeboden die gekoppeld zijn aan minimale aankoopbedragen. Indien bij het retourneren een cadeau niet (conform Voorwaarden voor retouren) mee terug wordt gezonden en het aankoopbedrag onder het minimale aankoopbedrag uitkomt voor verzending en of verkrijging van het gratis cadeau, wordt 100% van de reguliere, in de actie vermelde cadeauprijs in rekening gebracht. Dit eventueel aangevuld met de bijdrage in de verzendkosten van 4,95 euro.
Kosten retourneren
Als u voldoet aan bovenstaande voorwaarden dan kunt u ons het artikel retour sturen met ons retourformulier. Op het retourformulier staat hoe dit in zijn werk gaat en hierbij staan ook onze adresgegevens. Mocht u niet over een printer beschikken, dan is het ook voldoende om de benodigde gegevens op te schrijven en deze toe te voegen.
De kosten van terugzending komen altijd voor uw eigen rekening. Na ontvangst van de retour zending zullen wij het door u betaalde bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de terugzending, of herroeping, terugbetalen.
Als u de gehele bestelling retour stuurt dan ontvangt u uw volledige betaling retour, inclusief de verzendkosten voor de heenzending (niet de kosten van terugzending).
Als u een gedeelte van de bestelling retour stuurt dan ontvangt u het betaalde bedrag voor de geretourneerde artikelen retour, exclusief verzendkosten.
Artikelen die vervuild zijn (met bijvoorbeeld dierenharen) worden beoordeeld als beschadigd. Kosten van het verwijderen van vuil worden als schade ingehouden op het retourbedrag. Wij raden aan hier rekening mee te houden bij het passen van artikelen, gebruik bijvoorbeeld altijd een onderdeken of laken bij het passen van dekens.
Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd.
Het is ook mogelijk om de bestelling in Vaassen te komen retourneren op afspraak.
Defecten/Beschadigingen
Als uw bestelling bij levering een defect of beschadiging heeft, neemt u dan eerst contact met ons op voordat u het artikel aan ons retour stuurt.
Wellicht is dit namelijk niet nodig en dan kunnen we eerst contact opnemen met de betreffende leverancier.
Het retourformulier kunt u HIER downloaden.
Voorwaarden voor ruilen
- Binnen de zichttermijn van 14 kalenderdagen na afleverdatum
- Het artikel is schoon, compleet en onbeschadigd.
- Het artikel is niet gebruikt.
- De (fabrieks)verpakking is origineel, onbeschadigd indien redelijkerwijs mogelijk en niet door u beschreven.
- De retourzending wordt degelijk verpakt zodat artikelen niet tijdens het transport kunnen beschadigen.
- Productverpakkingen dienen in een extra (verzend)doos of beschermingspapier verstuurd te worden. Bijvoorbeeld een schoenen- of laarzendoos niet beplakken, maar deze retour sturen in een omdoos of met beschermingspapier zodat de verpakking niet beschadigt. Net zoals dat u het artikel door ons geleverd heeft gekregen.
- Artikelen die vervuild zijn (met bijvoorbeeld dierenharen) worden beoordeeld als beschadigd en kunnen niet geruild worden. Kosten van het verwijderen van vuil worden als schade ingehouden op het retourbedrag. Wij raden aan hier rekening mee te houden bij het passen van artikelen, gebruik bijvoorbeeld altijd een onderdeken of laken bij het passen van dekens.
- Vermeld duidelijk op het retourformulier voor welke kleur en/of maat u deze wilt ruilen.
Wij zijn niet verantwoordelijk voor uw retour zending, wij adviseren om het pakket met track & trace te versturen, zodat u deze in ieder geval kunt traceren. Retouren onder rembours en/of onvoldoende gefrankeerd nemen wij niet aan.
Kosten ruilen
U mag een bestelling éénmalig zonder kosten omruilen (alleen geldig voor leveringen binnen Nederland), voor opvolgende ruilingen brengen we verzendkosten in rekening. De kosten van retourzendingen blijven in alle gevallen voor uw eigen rekening.
Ruilen kan tegen een andere maat en/of kleur op voorwaarde dat het artikel op voorraad is zodra uw retourzending bij ons binnenkomt. Mocht het door u gewenste item niet voorradig zijn, dan kunnen wij uw ruiling helaas niet uitvoeren, maar zullen wij het aankoopbedrag, vermeerderd met de eventuele verzendkosten van de heenzending, zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de terugzending, of herroeping, terugbetalen.
Het is helaas niet mogelijk om een artikel te ruilen voor een ander artikel. Indien u wel wenst om te ruilen voor een ander artikel, dan zullen wij het betaalde bedrag van het retour gestuurde artikel terugbetalen en kunt u het gewenste artikel bestellen in onze webshop.
Het is ook mogelijk om de bestelling in Vaassen te komen ruilen op afspraak.
Het retourformulier kunt u HIER downloaden.