Meest gestelde vragen

Bestellen

  1. Het artikel wat ik zoek is er niet (meer) in de goede maat of kleur, hoe kan ik deze bestellen?
    Stuur een e-mail naar info@ruitersporthoeve.nl en vermeld hierin naar welk artikel en welke maat u op zoek bent. Wij zullen bij de leverancier navragen of dit artikel nog leverbaar is en u hiervan op de hoogte stellen. De levertijd zal wel wat langer zijn, maar dit informeren wij graag voor u.
  2. Bij de maat die ik wil hebben staat dat deze niet op voorraad is, maar ik kan deze wel bestellen. Wat is hiervan de levertijd?
    Zodra we de bestelling hebben ontvangen gaan we het artikel bestellen bij de leverancier en doen wij navraag over de levertijd. Mocht de leverancier het artikel ook niet uit voorraad kunnen leveren en een lange levertijd hanteren, dan heeft u de mogelijkheid om de bestelling te annuleren. Wij zullen dan uiteraard het door u betaalde bedrag per bank terug betalen.
    Uiteraard is het ook mogelijk om vooraf contact met ons op te nemen, zodat wij de leverdatum voor u op kunnen vragen.
  3. Hoe weet ik of mijn bestelling goed is aangekomen?
    Als u online een bestelling plaatst en uw e-mailadres heeft doorgegeven, ontvangt u direct een orderbevestiging via de e-mail. Hierin vindt u een overzicht van uw bestelling.
    Mocht u geen orderbevestiging hebben ontvangen, neemt u dan contact met ons op.
  4. Kan ik de artikelen ook eerst bekijken?
    Ja, dit is mogelijk. Op onze website staan de actuele tijden wanneer het mogelijk is om langs te komen: https://www.ruitersporthoeve.nl/contact.html 
    U heeft alle tijd om de artikelen bij ons te bekijken en kleding passen is ook mogelijk. U kunt de betaling voldoen per pin of contant.
  5. Kan ik de kleding ook passen?
    Ja, wij hebben een ruimte ingericht om kleding te passen. Op onze website staan de actuele tijden wanneer het mogelijk is om langs te komen: https://www.ruitersporthoeve.nl/contact.html 
  6. Hebben jullie een winkel?
    We zijn hoofdzakelijk een webshop, maar het is ook mogelijk om artikelen bij ons te bekijken of te passen. Op onze website staan de actuele tijden wanneer het mogelijk is om langs te komen: https://www.ruitersporthoeve.nl/contact.html 
  7. Wat zijn de voorwaarden van de laagste prijs?
    We willen u ruitersportartikelen aanbieden voor een standaard lage prijs. Mocht u ergens in Nederland hetzelfde artikel hebben gevonden met een lagere standaard prijs (dus zonder actiekorting) dan zullen we onze prijs aanpassen. Neem hiervoor contact met ons op voordat u de bestelling plaatst, achteraf is dit niet meer mogelijk.

 

Betalen

  1. Hoe lang duurt het voordat mijn betaling is verwerkt?
    Dit is afhankelijk van het soort betaling en ook van uw bank. Als u betaald per iDeal dan word de betaling direct verwerkt, betaald u via een overboeking dan kan dit 1 a 2 werkdagen duren.
  2. Ik heb betaald, maar geen bestelling ontvangen. Wat moet ik doen?
    Als u binnen 5 werkdagen na het plaatsen van uw bestelling en uw betaling uw product nog niet heeft ontvangen, neemt u dan contact met ons op. Bij vooruitbetaling geldt een langere periode tussen bestelling en bezorging, omdat uw bestelling pas wordt uitgeleverd, nadat wij uw betaling hebben verwerkt.
  3. Kan ik ook pinnen als ik een bestelling afhaal?
    Ja, het is mogelijk om uw bestelling met pin af te rekenen, contant is uiteraard ook mogelijk.

Bezorgen

  1. Wat zijn de levertijden?
    Uw bestelling wordt zo spoedig mogelijk na ontvangst van uw betaling geleverd, voor 15.00 uur besteld met betaling via Ideal gaat bij ons dezelfde dag nog de deur uit.
    Artikelen die niet uit voorraad leverbaar zijn worden voor u besteld bij de betreffende leverancier, wij informeren u spoedig over de verwachte leverdatum.
    Als de bestelling compleet is dan zullen we deze versturen, mocht een artikel een levertermijn hebben die langer is dan 2 weken dan is een deellevering ook mogelijk. 
  2. Met welke transporteur word mijn pakket afgeleverd?
    Wij werken samen met DPD, normaal gesproken zal de bestelling binnen 24 uur na verzending afgeleverd worden.. Het kan incidenteel voorkomen dat er vertraging optreed waardoor de bestelling later wordt afgelevert. Helaas hebben wij hier geen invloed op. 
  3. Is het mogelijk een tijdstip aan te geven waarop mijn bestelling wordt bezorgd?
    Nee, u kunt geen tijdstip aangeven voor de bezorging. U ontvangt wel een e-mail, zodra de bestelling met de vervoerder wordt meegegeven. In deze e-mail vind u een Track&Trace code, met deze code kunt u de status van de verzending vinden en tevens een tijdsindicatie van bezorging.
  4. Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?
    Als u niet aanwezig bent op het moment dat de postbode met uw bestelling komt, ontvangt u een kennisgeving. De vervoerder zal de zending de volgende dag nogmaals aanbieden. Bij de tweede maal niet thuis, word de zending naar het dichtstbijzijnde servicepunt gebracht. De bezorger laat een kennisgeving achter in uw brievenbus, hiermee kunt u de zending de eerstvolgende werkdag vanaf circa 12 uur afhalen bij het aangegeven servicepunt. (binnen drie weken) 
  5.  Wat betaal ik aan verzendkosten?
    De verzendkosten voor bezorging in Nederland als brievenbuspakje bedragen € 3,95, als pakket zijn de kosten € 4,95.
    Bestellingen met een totaalwaarde van meer als €100,- worden gratis verstuurd.
    Voor buitenlandse bestellingen zijn de verzendkosten naar Belgie € 8,50 en Duitsland € 8,50
    Wilt u de bestelling laten versturen naar een ander land? Neem voor de mogelijkheden contact met ons op via info@ruitersporthoeve.nl
  6.  Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?
    Ja, in het bestelproces kunt u kiezen voor ''ander afleveradres''. Staat het afleveradres op naam van een bedrijf, geef dan duidelijk de naam van de organisatie aan en vermeld ook duidelijk uw eigen naam er bij.
    Tevens is het mogelijk om het pakket bij een servicepunt te laten leveren zodat u het pakket daar zelf kunt ophalen.
  7. Ik heb mijn bestelling niet op de afgesproken datum ontvangen. Wat nu?
    Als uw bestelling niet binnen 3 werkdagen is ontvangen na verzending, neemt u dan contact met ons op. Wij zullen voor u informeren bij de vervoerder waarom de zending nog niet is afgeleverd.
  8. Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
    Het is mogelijk om uw bestelling bij ons af te halen, dit kan op afspraak. Als u de artikelen eerst wilt bekijken of wilt passen, dan kunt u een email sturen naar info@ruitersporthoeve.nl dan leggen wij deze voor uw klaar en kunt u deze met pin of contant afrekenen.
    Als u al zeker bent van het artikel dan kunt u deze ook bestellen via de webshop, bij de verzendmethode kunt u kiezen voor afhalen en betaalt u dus niet de € 4,95 aan verzendkosten. Als uw bestelling op voorraad is dan maken wij meteen een afspraak met u, mocht dit niet het geval zijn dan berichten wij u wanneer de spullen binnen zijn gekomen en u deze kunt afhalen. Wij verzoeken u de rekening mee te nemen, zodat we zeker weten dat de bestelling naar de juiste persoon gaat.

 Retourneren

  1. Kan ik mijn bestelling terugsturen als het product niet aan mijn wensen voldoet?
    Ja, dat kan, mits het artikel ongebruikt en in originele verpakking zit. U kunt het product binnen twee weken retour sturen, de verzendkosten zijn voor uw eigen rekening. Indien er een gratis actie artikel bijgevoegd was dan dient u deze ook retour te sturen.
    Ruilen kan tegen een andere maat en/of kleur op voorwaarde dat het artikel op voorraad is zodra uw retourzending bij ons binnenkomt. Mocht het door u gewenste item niet voorradig zijn, dan kunnen wij uw ruiling helaas niet uitvoeren, maar zullen wij het aankoopbedrag, vermeerderd met de eventuele verzendkosten van de heenzending, zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de terugzending, of herroeping, terugbetalen.  
    Voor de voorwaarden en het retourformulier gaat u naar www.ruitersporthoeve.nl onderaan de pagina bij “retourneren’.
  2. Hoe krijg ik mijn geld terug als ik besluit een bestelling retour te sturen?
     
    Nadat wij de retour zending hebben ontvangen zullen wij het bedrag van de retour gestuurde artikelen per bank terugbetalen. De retourzending artikelen moeten dan wel ongebruikt en in de originele verpakking zitten.

Ruilen

  1. Kan ik mijn bestelling ruilen?
    Ja, dat kan, mits het artikel ongebruikt en in originele verpakking zit. Ruilen kan tegen een andere maat en/of kleur op voorwaarde dat het artikel op voorraad is zodra uw retourzending bij ons binnenkomt. Mocht het door u gewenste item niet voorradig zijn, dan kunnen wij uw ruiling helaas niet uitvoeren, maar zullen wij het aankoopbedrag terugbetalen.  
    Het is helaas niet mogelijk om een artikel te ruilen voor een ander artikel.
    Voor de voorwaarden en het retourformulier gaat u naar www.ruitersporthoeve.nl onderaan de pagina bij “retourneren & retour".
  2. Wat zijn de kosten van het ruilen van een product?
    Voor het ruilen van een bestelling zijn er éénmalig geen kosten aan verbonden, voor opvolgende ruilingen brengen we verzendkosten in rekening.
    Het is helaas niet mogelijk om een artikel te ruilen voor een ander artikel.

Garantie

  1. Hoe lang heb ik garantie op mijn artikel?
    Op alle geleverde artikelen zijn de garantiebepalingen van de fabrikant van toepassing, dit kan dus per artikel verschillen.
    Onder de garantie vallen fabricagefouten en materiaalfouten. 
  2. Zit er ook garantie op een deken?

    Alle dekens hebben garantie op fabricagefouten en bijvoorbeeld loslatende stiksels, deze garantie is geldig tot 1 jaar na aankoop op vertoon van de factuur of het aankoopbewijs.
    Schade aan een deken die zijn veroorzaakt door buitenaf vallen niet onder de garantie. Denk hierbij aan een winkelhaak of scheur in de deken, bijtplekken, schaafplekken door schuren enz.
    Dekens die zijn gewassen vallen niet onder de garantie, dit komt doordat het word uitgevoerd door een andere partij en ook doordat de waterafstotende coating hierdoor sneller slijt. Gebruik voor het juist wassen van je deken dan ook de voorgeschreven wasmiddelen en conditioner.
    De Rhino en Rambo dekens hebben maar liefst 3 jaar garantie na registratie van de deken op de Horseware site.

    Na een flinke regenbui krijgen we vaker meldingen dat een deken niet waterdicht is, maar na controle van de leverancier blijkt dat 90% van de dekens toch waterdicht is.
    Voordat de deken terug gestuurd moet worden vragen we dus eerst om zeker te weten dat de deken niet is ingeregend en bijvoorbeeld via de hals verder is verspreid onder de deken.
    Om dit te testen kan je het beste de deken over een kruiwagen of opvangbak neerleggen en dan een glas water over het deel gieten waarvan je denk dat dit niet meer waterdicht is.
    Normaal gesproken komt er nooit zoveel water ineens op de deken dus dit is een extreme test.
    Als de deken na een paar minuten nog droog is dan is deze waterdicht.
    Test dit niet op de naden of staartflap want dit is bij geen enkele deken waterdicht met een flinke hoeveelheid water.

Klachten

Ik heb een klacht over mijn bestelling, wat moet ik doen?
U kunt telefonisch of per e-mail contact opnemen met ons:

Mail :                  info@ruitersporthoeve.nl
Telefoon:            06-28410669 

 

 

Wij maken gebruik van cookies om onze website te verbeteren, om het verkeer op de website te analyseren, om de website naar behoren te laten werken en voor de koppeling met social media. Door op Ja te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- en cookieverklaring.